Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Vitamin hiánybetegségek

2009.02.14

A-Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, szembántalmak, fertőzések, a szaglás elvesztése, bőrbántalmak - akne, ekcéma.
Forrásai: máj, sárgarépa, tojás, sárga gyümölcsök, sárgarépa.

B1 Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, az emlékezőképesség gyengülése, izomgörcsök, Beriberi.

B2 Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: a száj, az ajak, a bőr és a nemi szervek károsodása, szédülés, szembántalmak, gyomor-bélbántalmak, a száj kipárlása és berepedezése, visszamaradás a növekedésben, hüvelyviszketés,
Forrásai: vese, máj, élesztő, sajt, leveles zöldfőzelékek, hal,tojás.

B6 Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: anémia, seborrhoeás, dermatitis - bőrgyulladás, hajbántalmak - korpásodás, a száj kipárlása és berepedezése, izomgörcsök, idegesség, vízvisszatartás.
Forrásai: sörélesztő, búzakorpa, búzacsíra, máj, vese, marhahús, káposzta, melasz, szív, tojás.

C Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, zúzódások, fáradság, gyomor bélbántalmak, hajhullás, orrvérzések, lasan gyógyuló sebek és törések.
Forrásai: zöld és leveles főzelékfélék, citrusfélék gyümölcsei, a bogyós termések, paradicsom, paprika, kelvirág, édes burgonya.

D Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: angolkór, csontlágyulás, csontritkulás, fáradság, izomgörcsök.
Forrásai: halmájolaj, szardínia, hering, tonhal, lazac, napfény.

E Vitamin

hiánybetegség lehetséges tünetei: izomsorvadás, szaporodási problémák, viszonylag gyors öregedés - késlelteti az aoxidáció miatt bekövetkező öregedést.
Forrásai: búzacsíra, szójabab, növényi olajok, brokkoli, spenót, gabonamagvak, tojás, kelbimbó, korpás búza.

F Vitamin (linolsav, linolensav)

hiánybetegség lehetséges tünetei: ekcéma, akne.
Forrásai: növényi olaj, dió, mandula, avokádó.

K Vitamin (menadion)

hiánybetegség lehetséges tünetei: gyakori orrvérzés.
Forrásai: joghurt, szójaolaj, halmájolaj, tengeri hínár.